Twórcy


OBSADA:
Dido – Elżbieta Izdebska/Barbara Zamek-Gliszczyńska
Belinda – Natalia Kawałek/Ewelina Siedlecka
Aeneas – Łukasz Hajduczenia
Sorceress – Katarzyna Otczyk
Second Woman – Joanna Freszel/Aleksandra Klimczak
First Witch/Spirit – Michał Sławecki
Second Witch – Jakub Józef Orliński
Sailor – Andrzej Klepacki


Muzycy:
Klawesyn flamandzki - Lilianna Stawarz
I skrzypce  barokowe – Grzegorz Lalek
II skrzypce  barokowe – Ewa Chmielewska/Marcin Sochan
Altówka barokowa- Marcin Stefaniuk
Viola da Gamba – Justyna Rekść-Raubo/Daniel Zorzano
Violone – Grzegorz Zimak
Teorba/Gitara barokowa – Anton Birula/Anna Kowalska

Chór w składzie:
Anna Czaplicka, Justyna Czerwińska, Karolina Magnuska, Małgorzata Niewińska, Małgorzata Wałaszek, Olga Wądołowska, Andrzej Klepacki, Maciej Łukaszuk, Filip Magnuski, Patryk Różycki.

ZESPÓŁ INSTRUMENTALNY złożony jest z muzyków specjalizujących się w wykonawstwie muzyki dawnej, grających na kopiach instrumentów z epoki. Wszyscy związani są na stałe z Warszawską Operą Kameralną, gdzie współtworzą m.in. opery: Orfeo, Il Ritorno d’Ulisse in Patria i L’incoronazione di Poppea Claudio Monteverdiego, L’Euridice Jacopo Periego, Imeneo, Rinaldo czy Giulio Cesare Haendla, Alceste Lully’ego, Tancrède André Campra, Jephte Michela de Monteclair. Muzycy prowadzą również indywidualną działalność koncertową oraz występują i nagrywają z innymi formacjami praktykującymi historyczny nurt interpretacji.

LILIANNA STAWARZ – w 1988 r. ukończyła z wyróżnieniem studia w klasie klawesynu Władysława Kłosiewicza, a w 1990 r. uzyskała dyplom Conservatoire National de Region de Rueil-Malmaison w klasie prof. Huguette Dreyfus. Od 1991 związana jest z Warszawską Operą Kameralną, gdzie występuje jako klawesynista-kameralista, oraz prowadzi od klawesynu i pozytywu dzieła instrumentalne i wokalno-instrumentalne, między innymi: Pasję wg św. Marka J. S. Bacha, Dydonę i Eneasza Purcella, Tetide in Sciro Domenico Scarlattiego, Rinaldo Haendla (jako asystent Władysława Kłosiewicza), Pieśni i Aryje – utwory XVIII-wiecznych polskich kompozytorów, a także cykle koncertów: Marcin Mielczewski znany i nieznany, utwory Damiana Stachowicza oraz utwory Antoniego Milwida i Marcina Żebrowskiego. Od 20 lat jest także członkiem zespołu muzyki dawnej Il Tempo, z którym dokonała wielu nagrań płytowych i radiowych, uczestniczyła w licznych koncertach i festiwalach muzyki dawnej w kraju i za granicą (m.in. Brugia, Bruksela, Utrecht, Moskwa, Rzym, Berlin, Nowy York, Nowy Brunszwik). W 2005 roku ukazała się jej pierwsza solowa płyta z utworami Carla Philippa Emanuela Bacha, a w 2007 roku – nagranie Suit Klawesynowych Georga Friedricha Haendla. W latach 1993-2008 r. była wykładowcą podczas letnich kursów Międzynarodowej Letniej Akademii Muzyki Dawnej w Wilanowie. Jest adiunktem w Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina na wydziale w Białymstoku, gdzie od 2003 prowadzi klasę klawesynu. W listopadzie 2008 uzyskała tytuł doktora habilitowanego.

NATALIA KOZŁOWSKA
– ur. 1985. Studentka IV roku reżyserii Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie oraz V roku filozofii Uniwersytetetu Warszawskiego. Przygodę z operą rozpoczęła w chórze Alla Polacca przy Teatrze Wielkim w Warszawie. Była asystentką Mariusza Trelińskiego przy pracy nad operą Orfeusz i Eurydyka Glucka, Jitki Stokalskiej  przy L’Amante di Tutte Baldassare Galuppiego, Laco Adamika przy Przysiedze Tansmana i Verbum Nobile Moniuszki oraz Barbary Wysockiej przy Zagładzie domu Usherów Glassa. Jej debiutancki spektakl – inscenizacja opery Suor Angelica Pucciniego – zostało wystawione 28 kwietnia 2010 w ramach Bydgoskiego Festiwalu Operowego.

PAULINA CZERNEK – ur. 1983, scenografka teatralna i filmowa. W 2008 r. uzyskała dyplom z wyróżnieniem na warszawskiej ASP. Obecnie asystentka na Wydziale Scenografii ASP. Współpracowała z Teatrem Montownia przy spektaklach Krzysztofa Stelmaszyka Kubuś Fatalista i jego pan oraz Edmond, a także Utwór sentymentalny na czterech aktorów w reżyserii Piotra Cieplaka. Dwukrotnie projektowała scenografię do przedstawień dyplomowych w Teatrze Collegium Nobilium. Była asystentką Michaela Cepressa przy powstawaniu Symptomów w reżyserii Roberta Wilsona w Teatrze Dramatycznym. Współpracowała z Teatrem Wielkim Operą Narodową i Muzeum Teatralnym. W 2009 roku otrzymała wyróżnienie za scenografię na festiwalu Kontrapunkt oraz w XV Ogólnopolskim Konkursie na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej.

JOANNA FRESZEL – ur. 1983, sopran. Studentka III roku wokalistyki w klasie prof. Jadwigi Rappe. Śpiewała w chórze Alla Polacca, z którym występowała w Cyganerii, Tosce i Turandot Puccinego, a także w bajce O królewnie co spać nie chciała Jerzego Harasymowicza. W 2009 została laureatką II nagrody w Konkursie im. Haliny Halskiej (Kraków) i III nagrody w Konkursie im. Karola Szymanowskiego (Łódź).

ŁUKASZ HAJDUCZENIA – ur. 1985, baryton. Solista chórów muzyki cerkiewnej, student V roku wokalistyki UMFC w klasie prof. Jerzego Knetiga. W 2009/10 stypendysta w Guildhall School of Music and Drama w Londynie. Ukończył Prawosławne Seminarium Duchowne, obecnie studiuje teologię prawosławną na Chrześcijańskiej Akademii Teologicznej w Warszawie. Laureat VIII Międzyuczelnianego Konkursu Wykonawstwa Polskiej Pieśni Artystycznej im. Edmunda Kossowskiego (dwie nagrody specjalne), X Międzyuczelnianego Konkursu W kręgu słowiańskiej muzyki wokalnej w Katowicach (I nagroda oraz nagroda specjalna), IX Ogólnopolskiego Konkursu Wokalnego im. Haliny Słoniowskiej w Dusznikach-Zdroju (III nagroda w kategorii oratoryjno-pieśniarskiej, wyróżnienie w kategorii operowej, nagroda specjalna). Brał udział w kursach prowadzonych przez Wiesława Ochmana, André Orlowitza, Jerzego Artysza. Jontek w Halce wileńskiej Moniuszki w reżyserii Natalii Babińskiej w Teatrze Wielkim Operze Narodowej. Wystąpił także w Buncie żaków w reżyserii Adama Biernackiego,.

ELŻBIETA IZDEBSKA – ur. 1987, sopran. Absolwentka Państwowej Szkoły Muzycznej II stopnia im. Artura Rubinsteina w Bydgoszczy w klasie skrzypiec. Studentka III roku wokalistyki na UMFC w Warszawie w klasie Dariusza Niemirowicza.

NATALIA KAWAŁEK – ur.1987, sopran. Studentka IV roku wokalistyki UMFC w klasie prof. Izabelli Kłosińskiej. Dorina w L’Amante di tutte Galuppiego w reżyserii Jitki Stokalskiej w Warszawskiej Operze Kameralnej. Giovanna w Ernanim Verdiego w reżyserii Michała Znanieckiego w Teatrze Wielkim w Poznaniu. Zofia w Halce wileńskiej Moniuszki w reżyserii Natalii Babińskiej w Teatrze Wielkim Operze Narodowej.

ALEKSANDRA KLIMCZAK – ur. 1985, sopran. Studentka II roku wokalistyki UMFC w klasie prof. Bożeny Betley. Uczestniczyła w kursach mistrzowskich prowadzonych przez  Michaela Chance, Teresę Żylis-Gara, Ingrid Kremling, Elizabeth Wilke oraz Elenę Garanca. W 2008 zdobyła II nagrodę na III Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym im. Krystyny Jamroz w Kielcach oraz wyróżnienie na X Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym im. Franciszki Platówny we Wrocławiu.

JAKUB JÓZEF ORLIŃSKI – ur. 1990, kontratenor. Student I roku wokalistyki UMFC w klasie prof. Anny Radziejewskiej. Śpiewa w zespole wokalnym muzyki dawnej Gregorianum. Poza śpiewaniem, trenuje również brakedance odnosząc liczne sukcesy w konkursach w całej Polsce.


KATARZYNA OTCZYK – ur.1985, mezzosopran. Absolwentka wokalistyki UMFC w klasie prof. Anny Radziejewskiej. W 2007/2008 stypendystka w Conservatorio Santa Cecilia w Rzymie. Brała udział w kursach mistrzowskich prowadzonych przez Teresę Berganzę, Renatę Scotto, Jadwigę Rappe, Urszulę Kryger, Andreasa Strunkeita. Finalistka i laureatka Muzycznego Forum Młodych organizowanego przez Austriackie Forum Kultury w Warszawie. Półfinalistka Międzynarodowego Konkursu Musica Sacra 2009 w Rzymie. Bianka w operze Gwałt na Lukrecji Brittena w reżyserii Petera Talihay w Operze Bałtyckiej. Lucinda w L’Amante di tutte Galuppiego w reżyserii Jitki Stokalskiej w Warszawskiej Operze Kameralnej.

EWELINA SIEDLECKA – ur. 1985, sopran. Absolwentka UMFC w klasie skrzypiec prof. Tadeusza Gadziny. Obecnie studentka III roku wokalistyki w klasie prof. Bożeny Betley. Jest laureatką konkursów wokalnych: I nagrody w II ogólnopolskim Festiwalu Wokalnym im. Marii Stankowej, III nagrody w I Konkursie Złote Głosy Mazowsza. W marcu 2009 roku wystąpiła jako solistka z Chórem Żeńskim „Elsner Coro” pod batutą prof. Katarzyny Sokołowskiej w Filharmonii Narodowej w Warszawie. Współpracowała z Chórem Warszawskiej Opery Kameralnej, Capella Corale Varsaviana oraz Chopin Vocal Consort, a także z zespołami muzyki dawnej: Il Tempo i Sabionetta.

MICHAŁ SŁAWECKI – ur. 1988, kontratenor. Student III roku wokalistyki UMFC w klasie prof. Artura Stefanowicza oraz w Państwowej Szkole Muzycznej II stopnia im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie prof. Jadwigi Rappe. Zdobył wyróżnienie na Konkursie Wokalnym im. Franciszki Platówny we Wrocławiu oraz wyróżnienie na Konkursie Wokalnym im. Krystyny Jamroz w Kielcach.

BARBARA ZAMEK-GLISZCZYŃSKA – ur. 1985, sopran. Absolwentka Państwowa Szkoła Muzyczna II stopnia im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie prof. Hanny Rejmer. Studentka III roku wokalistyki UMFC, uczy się pod kierunkiem prof. Urszuli Trawińskiej-Moroz i prof. Bożeny Betley. Śpiewała w chórze Alla Polacca przy Teatrze Wielkim Operze Narodowej w Warszawie. Występowała jako solistka w operze Pan Marimba Marty Ptaszyńskiej. Laureatka II Nagrody w Konkursie Złote Głosy Mazowsza, II Nagrody w I Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym im. Mieczysława Karłowicza w Krakowie, III Nagrody w X Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym im. Franciszki Platówny we Wrocławiu, oraz I Nagrody w IX Konkursie Moniuszkowskim Pieśń Wieczorna w Białymstoku.